Lisansüstü Tez Süreçleri (Güncellemeler)

Enstitümüzde yer alan lisansüstü programları (Yüksek Lisans ve Doktora) kapsamında tez hazırlanmasında ve yazımında 05 Ocak 2022 tarihli Enstitü Yönetim Kurulu toplantısında kabul edilen bir takım güncellemeler yapılmıştır.

Yeni kılavuzda yer alan belirgin bazı değişiklikler ve formlar özetlenerek aşağıda sunulmuştur.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------

Tez Yazım, Teslim ve Savunma Süreçleri (Güncelleme Ocak 2022) ile ilgili İş Akış Şemasını indirmek için tez yazım, teslim ve savunma süreci

Tez Savunma Sonrası ve Mezuniyet İşlemleri (Güncelleme Ocak 2022) ile ilgili İş Akış Şemasını indirmek için tez savunma sonrası mezuniyet işlemleri

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------

2019 yılı Güz Dönemi veya sonrasında kaydolan öğrencilerin tez savunmasına girebilmeleri için tez çıktı koşulları daha önceden değiştirilmiştir. Erciyes Üniversitesi Senatosunun 26/06/2019 tarihli 'Lisansüstü Tez Çıktı Koşulları' hakkındaki kararına ulaşmak için TIKLAYINIZ.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------

Yapılan başlıca güncellemeler:

1) İntihal Raporunun Alınması:

  • Danışman tarafından, İntihal Raporunun (1) tez teslim
  • süreci ve (2) tez savunma sonrası  aşamalarında olmak üzere iki defa alınması ve her defasında Anabilim Dallarından Enstitüye gönderilecek yazışmalara eklenmesi gerekmektedir.
  • İntihal Raporu, (1. Gönderim tarihi, gönderim numarası ve dosya adını içeren Kapak Sayfası, 2. Benzerlik oranını (en fazla %20) gösteren ilk sayfa ve 3. Filtre ayarlarını gösteren son sayfa) öğrenci ve tez danışmanı tarafından imzalanmış/paraflanmış olarak teslim edilmelidir.

2) Metin içi referans/atıf ve kaynakça sistemi:

3) Öğrenci ve Tez Danışmanı Tez Kontrol Formu

  •  tez teslim süreci  ve tez savunma sonrası  sırasında doldurularak ve imzalanarak teslim edilmek üzere ''Öğrenci ve Danışman Tez Kontrol Formu'' oluşturulmuş ve süreçlere dahil edilmiştir.
  • Bu formun, Tez Danışmanı tarafından tezin kontrolü yapılırken, enstitü tez incelemesine gönderilmesinden önce, doldurulması önerilmektedir.
  • Kontrol ettiğiniz her bir madde için en sağdaki sütunlarda ilgili yerlere ✔ sembolü ekleyiniz.
  • Enstitü tarafından yapılacak tez incelemesinde eksikliklerin ortaya çıkması aksaklıklar ile sonuçlanabileceği için hem öğrenci hem de danışman tarafından bu sürece önem gösterilmesine gerek duyulmaktadır.
  • En son sayfa Tez Öğrencisi ve Danışmanı tarafından imzalanmalıdır (ıslak).

4) Jüri talep süresi değiştirilmiştir.

Tez Savunma Jüri Teklif Formu aşağıda belirtilen belgeler ile birlikte talep edilen sınav tarihinden en az 30 gün öncesinde Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından EBYS sistemi üzerinden Enstitüye gönderilecektir.

(1) Tez Danışman Kontrol Formu-I;
(2) İntihal raporu-I (ilk üç sayfa ve son yüzdelik sayfası, imzalı ve paraflı);
(3) Öğrenci Transkripti;
(4) Enstitü Tez Kontrol Formu (Enstitü ön incelemesini gösterir);
(5) Tezin elektronik veya gerekli sayıda ciltsiz nüshası;
(6)
DR28-DOKTORA JÜRİ TEKLİF FORMU./YÜKSEK LİSANS JÜRİ TEKLİF FORMU.
(7) Savunma tarihi & yöntemi (Yüz yüze/Çevrimiçi, yüz yüze olması durumunda muvaffakatname) ile ilgili Anabilim Dalı kararı;
(8) Erciyes Üniversitesi Senatosunun 2019-2020 Güz Dönemi sonrası kayıtlı öğrencilerden 26.06.2019 tarihli kararına istinaden Yüksek Lisans/Doktora tez çıktı koşullarını sağladığını kanıtlar belgeler (tez danışmanı ile tezden üretilmiş ve kabul edilmiş makale/hakem değerlendirmesinde makale, vb.).



5) YL Kapak Şablonu ve DR kapak Şablonu. Tezleri için Tez Kapak Şablonları kullanılacaktır.

6) Savunması başarılı geçen tezlerin kontrolü için Tez İnceleme Komisyonu oluşturulmuştur.

  • Jüri tarafından başarılı bulunan bir Yüksek Lisans/Doktora Tezi sadece bir adet ciltlenmiş olarak aşağıdaki ekler ile birlikte Eğitim Bilimleri Enstitüsüne teslim edilecektir. Teslim edilecek evraklar arasında:

(1) Bir adet ciltlenmiş tez;
(2) Danışman Kontrol Formu-II;
(3) Güncel Tez İntihal Raporu-II;
(4) Kabul ve Onay Tutanağı (2 adet imzalı);
(5) CD içerisinde 1 adet PDF Tez ve 250 kelimelik Türkçe-İngilizce Özet

  • Enstitü tarafından oluşturulan Tez İnceleme Komisyonu haftada bir gün toplanarak ilgili tezlerin “Lisansüstü Tez Yazma Kılavuzuna” uygunluğu kontrol edecektir.
  • İnceleme sonucu uygun bulunan tezler Enstitü Yönetim Kurulu onayına sunulacak, uygun bulunmayan tezler ise belirtilen düzeltmelerin yapılması için öğrenciye iade edilecektir.